Nu är det dags att boka in sommarens scoutläger för Upptäckare och Äventyrare!!!
Detta år har vi planerat att åka till Vässarö. Karta_Vässarö
Vässarö är scouternas egen ö och ligger i den yttersta skärgården mellan Grisslehamn och Öregrund.
Vässarö är en härlig ö full av scoutaktiviteter som klättervägg, trapperspår, kanoter, segelbåtar, optimistjollar mm.
Vässarö fungerar som ett serviceläger. Man bokar in sin kår och får en lägerplats på en av alla ängarna, vi bokar själva vårt veckoprogram och genomför dessa med öns alla funktionärer. Vi får mat för hela veckan (råvaror förstås som vi själva tillagar i vårt lägerkök.)
Gå gärna in på Vässarös egen hemsida www.vassaro.nu Där finns flikar med info tex Om Vässarö, där det står lite om ön och vart den ligger, hur man tar sig dit mm. Under fliken Läger, står det lite om scoutläger och programaktiviteterna mm

När?
Vi åker mot Vässarö med buss tillsammans med Mora söndagen den 27 juli. Vi åker med bussen till bryggan vid Ellan, Singö. Där hämtar de oss och vår lägerpackning med Vässarös egen båt.
Vi åker hem på samma sätt lördagen den 2 augusti.

Vad kostar det?
Lägerkostnaden är 1300 kr inkl båt tor, boende, aktiviteter och mat. Sen tillkommer bussresan. och fickpengar.
Anmälan?
Vi vill att ni anmäler er senast 5/3-14 och betalar in en anmälningsavgift på 250 kr. Resterande belopp betalas in senast 27/5-14. Pengarna sätts in på pg 205849-3, skriv scoutens namn.

Mer information?
Mer information, utrustningslista, program mm berättar vi om längre fram i vår vid ett föräldramöte. Självklart kan man fråga sina ledare om man undrar över något redan nu.

Varför redan nu?
Vi skickar ut lägerdatum redan nu för att ni ska kunna planera för era semestrar och scouternas sommarlov. Så att ni inte missar årets höjdpunkt att åka på scoutläger!! Dessutom planeras det redan nu för fullt bland de som arbetar på Vässarö och snart ska vi boka program. Program_Vässarö