DALACAMP 9

LÄGERNAMN OCH TEMA
”Det nionde mysteriet” kommer lägret att heta!
Det kommer ta avstamp i de åtta tidigare Dalacamp.
Vilka läger känner du igen i symbolerna i loggan?

Lyckas vi tillsammans lösa det nionde mysteriet innan lägret är slut…?

VAD ÄR DALACAMP?
Det är Kopparbos storläger som arrangeras med jämna mellanrum och detta blir det nionde sedan 1977.
Kopparbo ligger i sydöstra Dalarna, tre mil sydost om Ludvika.

Kontakt – Hitta hit

VILKA, NÄR OCH KOSTNAD?
Scouter från hela Sverige, och även utanför Sverige, är välkomna!
Hel period är lördag 25 juli-lördag 1 augusti 2020 och är inriktad på upptäckare till utmanare (10 till 18 år, åk 4 och uppåt). Kostnaden för hel period är 2 050 kr.
Kort period är onsdag 29 juli-lördag 1 augusti 2020 och är inriktad för spårare (8 till 9 år åk 2 och 3). Kostnaden för kort period är 990 kr.

ANMÄLAN
Vi vill att ni anmäler scouter till kårstämman/årsmötet.
De scouter som är anmälda/registrerade 1 april är definitivanmälda. Avbokningar från 1 april till 31 maj kommer att faktureras med halva avgiften om inte personen ersätts av någon annan. Från 1 juni faktureras hela avgiften, förutom vid uppvisande av läkarintyg, då enbart de faktiska kostnader lägret haft till dess kommer att faktureras.

HUR MÅNGA KOMMER?
Vi räknar med 2500-3000 deltagare och minst 150 funktionärer.

VAD INGÅR I LÄGERAVGIFTEN?
– Lägerplats (äng, lägerbålsplatser, fasta vindskydd, tillgång till sjön och skogen, ved, 1 slana/scout
– Mat för egen tillagning (frukost, lunch, middag, kvällsfika samt frukt)
– Hygien (dricks- och diskvatten att hämta i dunk, sopsortering i lägret, toaletter i form av utedass)
– Delar av Kopparbos fasta aktiviteter (Aktivitetsboxar, Backklättring, Bakning, Flygande ekorren, Hinderbana, Hängmattelund, Höga lagbanan, Jacobs stege, Kanoter, Klättertorn, Låga lagbanan, Naturrum, Naturspår, Orientering, Pionjärspår, Roddbåtar, Samarbetsgläntan mm) De kommer att fördelas mellan kårerna.
– Aktiviteter specifika för Dalacamp t.ex. Escaperooms och äventyret Det nionde mysteriet
– Artister på scenen
– Ett tema som kommer att synas genom hela lägerveckan.
– Gratis kaffe för ledare och utmanare

VAD BEHÖVER SCOUTERNA HA MED SIG SJÄLVA?
Fickpengar till café och lägerboden (kiosken.)
Sin egen lägerpackning förstås

RESTIDER TILL KOPPARBO
Med bil från Rättvik – ca 15 mil och restid på 2 timmar

MER INFO
Mer info kommer löpande på www.kopparbo.com samt på Facebook under ”Kopparbo Scoutgården”.

Fråga era ledare också.
Ser fram emot ett bra läger på Kopparbo
//Rättviks scoutkår