Marknadsstädning Hösten 2023

1 oktober, 2023 av Jan Fyhr

RÄTTVIKS SCOUTKÅR

STÄDNING AV MARKNADSPLATSEN

Rättviks scoutkår och Slalomklubben är med och städar Rättviks marknad under vår och höst. Marknadsstädningens pengar är en mycket viktig inkomst som bär kåren ekonomiskt. Tack vare detta kan vi bedriva scoutverksamheten på Kungshol och köpa in material till scouterna. Därför ber jag er att ta kontakt med era scoutkompisar, nya som gamla, att hjälpa kåren med finstädningen på söndagen. Ta med föräldrar, syskon, kusiner. Ja alla du känner! Ta även med kompisar som funderar eller har tänkt börja i scouterna!

Först ska en grovstädning göras på fredag (6/10) eftermiddag/kväll och samling sker vid Församlingshemmet klockan 18.30. Vi bör vara 15 personer. Vi behöver hjälp av er scoutföräldrar till detta samt bil med släpvagn. Det för att slänga kartonger och sopsäckar i, som vi sedan kastar i container. Ingen sopbil kommer att användas.

Söndag eftermiddag ska den stora finstädningen göras och alla samlas klockan 16.50 vid Församlingshemmet. Då behöver vi också hjälp med bil och släpvagn. För att kasta skräpet i container. Vi brukar vara klara runt 19.30 och då bjuder scoutkåren på korv med bröd, kaffe, te eller saft i Församlingshemmet.

Vi samlas vid Församlingshemmet fredag 6 oktober kl. 18.30 och söndag den 8 oktober kl 16.50

Ta med glatt humör, handskar och kratta, om du har.

Anmälan er gärna till er avdelningsledare så fort som möjligt eller till Janne på mail rattvik.scout@gmail.com (Om ni glömmer att anmäla er är givetvis välkomna ändå)

Har ni frågor? Ring Jan Fyhr 070-549 56 62