Nornhajk för Äventyrare och Utmanare

6 april, 2022 av Karin Rundqvist
Snart är det dags för Nornhajken 20-22 maj med start 19.00 på fredagen i Hedemora. (Vi kommer försöka samåka så gott det går) Kostnaden för hajken är 150kr/ scout och kostnaden för maten tillkommer och ska handlas och planeras av deltagarna.
Anmäl deltagande till Karin Rundqvist via sms till 0768784935. Sista anmälningsdag är den 21 April.
Förläggning: I tält eller vindskydd som varje patrull ska ta med. Tältet/vindskyddet transporteras av arrangören till övernattningsplatsen. Utmanare bär all sin övriga packning och Äventyrarna behöver bara bära dagpackning under hajken, vilket innebär: mat för dagen, gemensam utrustning som kan behövas under dagen, regnkläder och annat man kan behöva t.ex. badkläder. Detta kan bäras i en dagryggsäck medan resten av packningen skjutsas till nästa övernattning.
Proviant: Varje patrull ska ta med egen mat för hela hajken.
Personlig utrustning: Varma kläder, regnkläder, scoutdräkt, kniv, nål, tråd, papper, penna, tallrik, bestick, mugg, vattenflaska, badkläder, kängor eller stövlar, gymnastikskor, sovsäck, liggunderlag, ryggsäck, ficklampa, arbetshandskar, anteckningsblock.
PACKA VATTENTÄTT!!! OBS detta är ej en fullständig packlista.
Patrullutrustning: Yxa, livlina, kompass med grader, kartfodral, tält eller vindskydd, 2 tändsticksaskar, första förband, stormkök, väckarklocka.